Förseningar i leverans kan förekomma pga COVID-19

z Sök

Leverans & Returer

Leveranstid

Vi har alla visade varor på vårt fjärrlager och leveranstiden är därför vanligtvis 1-4 veckor. Vi skickar alltid beställningar i inkommande ordningsföljd. Vid rea, födelsedag eller liknande kan det därför förekomma längre leveranstid. Detta kommer meddelas på sidan.

 

Beställning

När du har gjort en beställning, kommer du få en beställningsbekräftelse via e-post. Skulle du inte få denna bekräftelse inom en timme bör du kontakta oss. Du kommer dessutom få ytterligare ett e-postmeddelande den dag som din beställning skickas. När du handlar med oss ingås avtal på svenska. 

Betalning

Vi erbjuder flera betalningsmetoder. Den säkraste och den betalningsmetod vi rekommenderar alla kunder, är att använda ett betalkort. Vi accepterar följande korttyper: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, och Klarna. Pengarna blir naturligtvis först debiterade när beställningen skickas.

Betalning online med kort

Vid betalning med elektroniskt betalkort dras beloppet först när varorna skickas, Betalning sker via en säker och krypterad SSL-anslutning (Secure Socket Layer). Det innebär att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. När du handlar med ett betalkort, förbehåller vi oss rätten att kontrollera om de personliga uppgifter som angivits, stämmer.

Vi kan när som helst. Vi kan när som helst reducera det betalda beloppet – om t.ex. en produkt är utsåld eller trots allt inte önskas. Men av säkerhetsmässiga skäl kan vi ALDRIG höja det godkända beloppet.

Retur och ångerrätt

När du handlar hos LushDream, har du 30 dagars ångerrätt, då du kan meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnerar varan till oss. Ångerrätten löper från den dag du mottagit varan. Om fristen går ut på en helgdag, lördag, söndag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till nästkommande vardag. För att göra ångerrätten gällande, ska du på ett tydligt sätt meddela oss det via e-post inom 30 dagar från mottagandet av varan.

Du får efter mottagandet endast hantera varorna på ett sätt som gör att du kan fastslå varornas art, egenskaper och det sätt de fungerar på. Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på.

Med andra ord – Varen kan provas på samma sätt som om du skulle prova den i en fysisk butik. Om varan är provad, utöver vad som beskrivits ovan, betraktar vi den som "använd", vilket innebär att du vid ånger av köpet endast får en liten eller ingen del av köpesumman i retur, beroende på varans handelsmässiga värde.

Vi anser använda varor som utan handelsvärde. När det handlar om en ren returvara/bytesvara, kommer utgiften för returneringen tillfalla dig - vi betalar i gengäld för att den nya varan skickas till dig igen. Du bär ansvaret för varan från varans leverans och vid returnering ansvarar du för att varan är ordentligt inpackad.

Du kan inte ångra genom att bara neka mottagande av varan utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta.

För mer information, kontakta oss på info@lushdreams.se

Sök

z