Förseningar i leverans kan förekomma pga COVID-19

z Sök

Problem med sömnlöshet? Topp 5 dåliga vanor som förstör din sömn

  • 3 min read

Om du läser detta behöver vi förmodligen inte berätta för dig hur viktig sömn är.

Även några rastlösa nätter kan påverka humör, minne, aptit och prestanda, vilket gör att du känner dig grinig och hängande (hungrig + arg) hela dagen.

En av de första behandlingslinjerna för dålig sömn är en serie små justeringar du kan göra (från och med idag!) Som hjälper dig att få mer ögonblick naturligt.

Här är de fem dåligaste vanorna som förstör din sömn och hur du fixar dem!

1. Skärmtid

Att bläddra igenom nyhetsflödet kan verka som en avkopplande aktivitet före sänggåendet, men det är en av de främsta anledningarna till att människor sover mindre på natten.

Skärmens blåa ljus lurar din hjärna att tro att det är dagtid. Det kan störa produktionen av melatonin - ett hormon som reglerar din sömncykel.

Resultatet?

Du kanske hittar dig själv vaken mitt på natten!

Ett av de bästa sätten att säkerställa kvaliteten för att förbättra kvaliteten på din snooze-tid är att lägga undan dina enheter i minst en timme innan du går och lägger dig.

2. Dålig sovställning

Din sovposition är nyckeln om du vill vakna och känna dig fräsch och redo att ta på dig dagen.

Tyvärr har de flesta ingen aning om hur dålig deras hållning är förrän det blir en smärta i nacken (bokstavligen!).

Du kan uppnå den perfekta sovställning genom att se till att nacken och ryggraden är inriktade.

Det bästa sättet att göra det är att köpa dig det ultimata sovtillbehöret: en smart kudde

LushDream™ - Smart kudde är utformad för att stödja nacke och ryggrad och hålla dem rätt inriktade hela natten.

LushDream™ - Smart kudde

 

3. Gå till sängs vid en annan tidpunkt varje dag

När det gäller snooze-tid är det bäst att vara en vana.

Försök att lägga dig vid samma tid varje dag - och ja, vakna vid samma tid varje morgon (lika frestande som att bara sova på helger).

Konsistens är viktigt för en god vila eftersom det bibehåller tidpunkten för kroppens interna klocka, vilket hjälper dig att somna snabbare och vakna utan problem.

4. Använda nattlampor

Att sova med nattlampor kommer att förstöra din skönhets sömn.

Exponering för ljus gör det svårt för din hjärna att gå i djup sömn och kastar bort din dygnsrytm.

Och om du lyckas somna kommer nattlampor att hindra din REM-sömn, vilket reglerar humör och minne.

Även om du inte använder nattbelysning betyder det att det bor mycket ljus utifrån att bo i en livlig stad, så du måste ta några steg för att se till att ditt rum är helt mörkt när du sover.

Detta kan innebära att du köper tjocka gardiner som blockerar ljus - men de blir inte billiga!

Vi har ett mycket enklare och prisvärt sätt att uppnå samma resultat: att använda en sömnmaske!

Vår mullbärsilkes sömnmask är gjord av högkvalitativt silkefyllmedel och invändigt foder, så det håller ljuset OCH håller din hud mjuk och fuktad.

Vår mullbärsilkes sömnmask

5. Ta långa tupplurar

Om du sover dåligt på natten vill du troligen ta en tupplur under dagen eller tidigt på kvällen, men sömnspecialister rekommenderar att du motstår frestelser.

Att ta långa tupplur kommer att störa ditt sömnmönster ännu mer och hålla den onda cirkeln igång.

Med detta sagt, om du absolut måste hålla ögonen på under dagen kan du ta en tupplur, men inte längre än 20 minuter.

Denna lilla omstart hjälper dig att undvika farliga situationer som att köra medan du är sömnig.

Dessa små men betydande justeringar kommer att förändra ditt sömnspel till det bättre, så se till att du implementerar dem så fort!

Och om du verkligen vill få ut det mesta av din stilleståndstid, kolla in hela vår samling av sömntillbehör - du kommer att bli förvånad över vilken enorm skillnad de kan göra i ditt liv!

Sök

z